گام دوم:شناسایی بازارهای هدف

شناسایی بازار هدف دومین گام در استراتژی دیجیتال مارکتینگ است.بازارهایی که در آنها محصول یک شرکت رقابت می کند با پنج عامل کلیدی تعریف شده اند،‌ مشتریان که ارائه محصول شرکت با هدف برآورد نیازهای آن هاست، شرکت که محصول پیشنهادی را مدیریت می کند،همکاران که با شرکت بر ارائه محصول پیشنهادی کار می کنند،‌رقبا با محصولات پیشنهادی خود که هدف همان مشتریان است و موقعیت کلی در آن شرکت فعالیت می کند.این پنج عامل عموما به صورت «پنج سی» مورد اشاره قرار گرفته و چارچول منتج به صورت « چارچوب پنج سی» نامیده شده اند.

شناسایی مشتریان هدف عموما شامل دو تصمیم است؛‌ انتخاب اینکه به کدام مشتریان خدمت رسانی شوند و شناسایی استراتژی های عملی برای رسیدن به این مشتریان.انتخاب اینکه به کدام مشتریان خدمت رسانی شوند نیز به صورت هدف گذاری استراتژیک نام گذاری شده که با توانایی ارائه محصول برای رفع نیازهای مشخص شده، به شکلی که به شرکت و همکارانش سود می رساند.

شرکت باید مجموعه ای از خصوصیات قابل مشاهده را شناسایی کند که می تواند برای رسیدن به مشتریانی مورد استفاده قرار گیرد که هدف شرکت خدمت رسانی به آن هاست، فرایندی که به هدف گذاری تاکتیکی مورد اشاره قرار گرفته است.این خصوصیات قابل مشاهده عموما شامل عوامل جمعیت شناختی ( سن،جنسیت و درامد)، جغرافیایی ( کشور،منطقه و کدهای پستی)، روان تشریحی( ویژگی های شخصیتی، ارزش ها و سبک زندگی) و رفتاری (‌تکرار خرید، کمیت خری و حساسیت به قیمت) می باشند.

 

 


استراتژی دیجیتال مارکتینگ هدف ,شرکت ,مشتریان ,محصول ,شناسایی ,ارائه ,ارائه محصول ,خدمت رسانی ,به صورت ,عموما شامل ,پنج عاملمنبع

طراحی تاکتیک ها

استراتژی دیجیتال مارکتینگ

گام های اصلی در استراتژی دیجیتال مارکتینگ

دلایل ضرورت استراتژیک بازاریابی

گام های اصلی در استراتژی دیجیتال مارکتینگ؛گام دوم

گام های اصلی در استراتژی دیجیتال مارکتینگ؛گام چهارم

گام های اصلی در استراتژی دیجیتال مارکتینگ؛گام سوم

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دانلود سنتر نقطه سفید فروشگاه فایل زویا دانلود آهنگ سحر موزیک دنیای از خوشمزه ها کالای ارزان مدیریت کسب و کار در سه گام گل سنگ mathias1c teren تیک تاک کلیپ بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد. آپشن خودرو | گندم کار